zondag 28 oktober 2007

Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon) op men Dell

Ik kan blijkbaar niet meer zonder linux als besturingssysteem. Ik heb daarom besloten om de nieuwste versie van Ubuntu te installeren op men Dell pc. Het is wel eenoudere machine, pentium 3 , 500 Mhz en 320 mb ram.
Ik heb voor een volledige install gekozen, waar de schijf volledig geformatteerd wordt.

Ik moet toegeven dat de nieuwe versie van ubuntu echt wel goed is, het enige probleem dat ik na de installatie had, is dat mijn geluidskaart niet herkend werd. Ik kon dit oplossen door het volgende toe te voegen aan /etc/modules :

snd-cs4236

Na de computer te herstarten werkte het geluid prima !

Daarnaast heb ook een aantal programma's bij geïnstalleerd. zoals bijvoorbeeld virtualbox, indien ik eens windows nodig zou hebben , kan ik het in de virtuele machine gebruiken.

Spijtig genoeg is deze computer niet sterk genoeg om van de visuele effects te genieten.

Geen opmerkingen: